Returnering og Reklamationer
Returnering af varer
Ønsker du at gøre brug af din returret er det meget nemt
Drejer det sig om en vare der skal returneres efter gældende handelsregler ang distance handel,
i daglig tale nethandel, så sender du varen retur til:
Nordisk-Handelshus, Østergade 11, 3600 Frederikssund
Vedlæg kopi af købs aftale, navn, telefon nummer og mail adresse for nem sagsbehandling
Ifølge gældende regler skal varen sendes retur senest 14 dage efter modtagelse.
Sender du med DAO/Coolrunner kan du sende til SILVAN i Frederikssund
DAO/Coolrunner er oftest billigst og det er her vi sende mange af vores pakker fra
Regler for returnering er enkle, køber betaler selv for returnering
varen skal pakkes ordentlig så denne ikke tager skade
Vær opmærksom på de nyeste regler der giver Virksomheden ret til at nedskrive varens værdi hvis denne er beskadiget eller returneres i en stand hvor den ikke kan sælges uden ekstra omkostninger eller ompakning mm. læs HER
For kunden kan det altid bedst betale sig at skåne varen, indpakning mm således at nedskrivning i returbeløb undgåes.
Ved disse varer og aftaler har du IKKE returret læs HER
Hos Nordisk-Handelshus gælder det feks kurser, ture, undertøj, specialaftaler om skaffevarer, firmakøb olign
Din retur skal starte senest 14 dage efter du har modtaget varen læs HER
Juridisk er din returret kun gældende hvis du udfylder en returformular den finder du HER
Du kan også sende en mail til Butik@nordisk-handelshus.dk
Reklamation
Skulle du modtage en vare der er beskadiget eller går i stykker inden for den normale garanti der er 6 måneder fra modtagelse
skal du sende varen retur til
Nordisk-Handelshus Østergade 11 3600 Frederikssund
Som god E-handler sætter vi en ære i at afhjælpe problemer ved vores varer, vi følger love og regler på området, dog kan der være enkelte sager hvor der kan opstå tvister, dette er lovreguleret, og der følger vi forbrugerrådets regler og vejledning.
Vigtige detajler om reklamationer
Der er forskel på Garanti og Reklamationsret, der er almindelig garanti, formodningsreglen, på 6 måneder,
derefter er det reklamationsretten der gælder, her skal køber bevise at varen har en fejl læs HER
Feks har sælger lov til at bruge en uvildig ekspert, det kan være producent eller importør, til at afdække om kravet er rimeligt i forhold til skadens art og om den er opstået ved dårligt vedligehold eller forkert brug. Ved en tvist har klager bevisbyrden
Sælger kan afvise at afhjælpe hvis det viser sig at være urimelig dyrt, skaden er bagatelagtig eller en vare et brugt forkert,
feks et fiskehjul der ikke er vedligeholdt, smurt og renset som det bør efter kontakt med vand.
Området er komplekst, du kan hjælpe dig selv ved at læse alle Forbrugerrådets råd om dette emne læs HER
Her står en masse om garanti, fortrydelsesret, betaling af returomkostninger og meget mere.
Er du i tvivl om noget angående Returnering eller Reklamation kan du sende os en mail på Butik@nordisk-handelshus.dk